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Osteoarthritis: a problem of joint failure

  • FROM CARTILAGE METABOLISM TO CLINICS
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Summary

Osteoarthritis can be viewed as the clinical and pathological outcome of a range of disorders that results in structural and functional failure of synovial joints. Osteoarthritis occurs when the dynamic equilibrium between the breakdown and repair of joint tissues is overwhelmed. Structural failure of articular cartilage can result from abnormal mechanical strains injuring healthy cartilage as well as from failure of pathologically impaired cartilage degenerating under the influence of physiological mechanical strains. Primary and secondary subsets of OA are defined but in the majority of cases the pathogenesis is multifactorial, involving environmental as well as genetic factors. The influence of occupational factors, body weight, trauma and recreational activities are briefly reviewed, as are the role of developmental abnormalities, collagen gene mutations, denervation of joints and inherited and acquired erros of metabolism

Zusammenfassung

Die Arthrose kann als klinisches und pathologisches Resultat einer Reihe von Störungen betrachtet werden, die zu einem strukturellen und funktionellen Versagen synovialer Gelenke führen. Die Arthrose entwickelt sich, wenn das Gleichgewicht zwischen Abbau und Aufbau der Gelenkstrukturen gestört ist. Ein strukturelles Versagen des Gelenkknorpels kann die Folge abnormer mechanischer Belastungen eines gesunden Gelenkknorpels wie auch physiologischer Belastungen eines patholgoisch gestörten Gelenkknorpels sein. Primäre und sekundäre Untergruppen der Arthrose werden definiert, in der Mehrzahl der Fälle ist die Pathogenese aber multifaktoriell und umfaßt Umwelt- wie auch genetische Faktoren. Die Einflüsse von Berufsarbeit, Körpergewicht, Trauma und Freizeitaktivitäten werden kurz dargestellt wie auch die Rolle von Entwicklungsstörungen, genetischen Mutationen, Denervation der Gelenke sowie vererbten und erworbenen Stoffwechselstörungen.

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Nuki, G. Osteoarthritis: a problem of joint failure. Z Rheumatol 58, 142–147 (1999). https://doi.org/10.1007/s003930050164

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/s003930050164

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